آفت کرم خراط بر درختان گردو
نوشته شده توسط : زهرا

آفت کرم خراط یر درختان گردو

درختان گردو از درختان بسیار باارزش می باشند که محصولات آنها بسیار  باارزش است. در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر از مغز گردو برای بسیاری از میان وعده های خود استفاده می کنند.گردو دارای امگا3 و آنتی اکسیدان است که برای بدن بسیار مفید می باشد.

ویتامین و پروتئین های موجود در گردو می تواند در عملکرد بدن مثل قلب و مغز تاثیر بگذارد.گردو سرشار از چربی های مفیدی است که با استفاده از آن می توانید تا ساعت ها خود را سیر نگه دارید و موجب لاغری نیز می شود.گردو برخلاف تصور برخی افراد اصلا منجر به چاقی نمی شود.

حالا با توجه به اهمیت گردو درختان زیادی در سراسر ایران کاشت می شود و باغات زیادی احداث شده است.میزان تولید گردو در ایران بالاست اما برخی از مشکلات ممکن است به درختان آسیب جدی وارد کند.یکی از مهم ترین مشکلات درختان آفاتی است که آنها را می گیرد.

این آفت چگونه زندگی می کند؟

کرم خراط درخت گردو از آفت های بسیار ضرر رسان به درختان گردو می باشد و می تواند طی مدتی درخت گردو را از بین ببرد.متاسفانه این آفت از کشور اروپا وارد ایران شده است و سالانه برخی درختان را با خود درگیر می کند.کرم خراط در ابتدا شبیه به یک کرم کوچک است و سپس به پروانه ای بزرگتر تبدیل می شوند.

وارد تنه ی درخت می شوند و می توانند یک دوره ی زمستان را در آنجا بمانند.در مدتی که تبدیل به یک پروانه می شوند می توانند تغذیه نکنند اما غذای آنها تنه درختان می باشد.از بوته و باغات تغذیه می کنند.

راه های مقابله با کرم خراط

هرس کردن و آبیاری درست می تواند برای جلوگیری از این بیماری موثر باشد از طرفی خاک را تقویت کنید و می توانید از تله فرمونی استفاده کنید که با این وسیله موجودات را به دام بیندازید.

برچسب :

نهال گردو

نهال گردو چندلر

خرید نهال گردو

انواع نهال گردو

قیمت نهال گردو

فروش نهال گردو

کرم خراط درختان گردو





:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , خرید نهال گردو , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: